Michał Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w klasie Sławomira Kurczaby. Naukę kontynuował na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku, początkowo u prof. Andrzeja Chorosińskiego i dr Bartosza Jakubczaka, następnie w klasie oragnów prof. Jana Bokszczanina. W latach 2016-2017 studiował w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii w klasie organów, fisharmonii i kameralistyki prof. Jorisa Verdin. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Jane Parker Smith, Thomasa Trottera (Anglia), Raula Prieto Ramireza (Hiszpania), Ulricha Walthera (Niemcy), Konstantina Volostnova, Alexeya Schmitova (Rosja), Petera van Dijk (Holandia), Maurizio Maffezzoli, Lorenza Ghielmiego (Włochy), Kevina Bowyer’a (Szkocja) i Gary’ego Verkade (Szwecja).
Od 2014 roku sprawuje funkcję Prezesa Fundacji Sono Organi. Jest ponadto dyrektorem artystycznym „Świętokrzyskich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej” w Lublinie. W latach 2018-2021 prowadził zajęcia z fisharmonii oraz kameralistyki organowej w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. W swoich zbiorach posiada cztery cenne fisharmonie: amerykańską firmy „Estey” z Brattleboro w stanie Vermont z lat 20-tych XX wieku, francuskiej firmy „Alexandre” z 1862 roku, niemieckiej firmy „J&P Schiedmayer” z 1873 roku, oraz najcenniejszą paryskiej firmy Mustel z roku 1904. W 2018 roku wspólnie z pianistą Tomaszem Jeleniewskim stworzył pierwszy w Polsce duet w składzie fisharmonia, fortepian o nazwie „Duet na 149 klawiszy”. Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą (Hiszpania, Niemcy, Włochy, Belgia, Litwa, Ukraina).
KONCERT LUBLIN 19.05.2024
Michał Kopyciński – organy, fisharmonia
Program:
Organy:
Max Reger – Introdukcja i passacaglia d-moll
Felix Borowski – Priere
Fisharmonia:
Richard Wagner – Preludium z opery Lohengrin arr. S. Karg – Elert
/fisharmonia/
Alexandre Guilmant – Canzonetta op. 28
Louis Lefebure – Welly – „Sur le golfe” z cyklu Nuits napolitaines
op. 183
Sigfrid Karg – Elert – Sonatina op. 14 nr 2
Richard Wagner – Pochód do katedry z opery Lohengrin arr.
S. Karg – Elert