Bartosz Patryk Rzyman ukończył w 2007 roku Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie organów prof. dr hab. Piotra Rojka. Brał udział także w mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej w Niemczech i w Polsce, prowadzonych przez wybitnych profesorów, takich jak prof. Gerhard Weinberger, Prof. Dr Christoph Krummacher, Prof. Harald Vogel. Korzystał także ze wskazówek interpretacyjnych prof. Marietty Kruzel-Sosnowskiej oraz prof. Andrzeja Chorosińskiego. Bartosz Patryk Rzyman regularnie koncertuje w kraju i za granicą, m.in. występował w Niemczech ( Essen, Dortmund, Bielefeld, Koeln, Kiel, Eckernfoerde, Forst), Belgii, Czechach, Słowacji. Mimo młodego wieku wystąpił już z około 400 koncertami, w tym na około 50 Międzynarodowych Festiwalach Muzyki Organowej, m. in. na Festiwalu Caper Lubliniensis w Lublinie, występując razem z pianistką Urszulą Emilią Świerczyńską, wykonując utwory napisane na organy i fortepian, m.in. Pian-Org Mariana Sawy, na Międzynarodowych Festiwalach Muzyki Organowej w Kazimierzu, Janowcu, Sandomierzu, Krasnobrodzie, Jędrzejowie, Sulejowie, Łodzi, Wolborzu, Piotrkowie Trybunalskim, Kielcach, Tarnobrzegu, Łańcucie, Lubaczowie, Giżycku, Pasymiu, Puszczykowie, Nowym Tomyślu, Wrocławiu, Oleśnicy, Nowej Rudzie, Trzebnicy, Kluczborku, Ustroniu Śląskim, Jaworznie, Miasteczku Śląskim, Nowym Stawie, Jarocinie, Częstochowie – na Jasnej Górze i wielu innych. Wystąpił z uroczystymi recitalami w Katedrze Polowej i Katedrze św. Floriana w Warszawie, a także na Uniwersytecie im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Katedrze Opolskiej, Katedrze Kaliskiej. W październiku 2016 roku zagrał koncert na zaproszenie parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Szczecinie, z okazji rozpoczęcia Jubileuszu 500-lecia Reformacji. W swoim dorobku posiada nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe wysoko cenione przez krytyków muzycznych. Płyta nagrana dla wytwórni Acte Prealable (AP0250) z utworami Mariana Sawy została wyróżniona na łamach miesięcznika “Muzyka 21″ jako najlepsza na rynku muzycznym w lutym 2012 roku. Artysta specjalizuje się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku, wielu współczesnych kompozytorów dedykuje mu swoje utwory, mi. in. Prof. Leszek Wisłocki, Konstancja Kochaniec, Tomislav Ante Vodaković. Bartosz Patryk Rzyman dokonał w 2016 roku w kościele św. Jana Kantego w Krakowie polskiego prawykonania ” 19 Preludes ” francuskiego kompozytora Jean Pierre Leguay. Artysta ma na swoim koncie także prawykonania wielu dzieł wybitnego polskiego kompozytora Mariana Sawy, m. in. „Resurection” (1975), „Avec les Amis” (1993), „Sonatina” (1992). Od 2011 roku należy do Towarzystwa im. Mariana Sawy w Skierdach, koło Warszawy. Także w 2011 roku artysta został odznaczony Różą Lutra w kościele Ewangelicko -Augsburskim w Tomaszowie Mazowieckim, a w roku 2016 medalem przez Katolicką Fundację Polskie Gniazdo we Wrocławiu za zasługi na niwie kultury chrześcijańskiej. Bartosz Patryk Rzyman w 2017 roku obchodził Jubileusz 10-lecia pracy artystycznej. Z tej okazji odbył się koncert w kościele św. Ignacego Loyoli we Wrocławiu i został nagrany na płytę. W październiku recital ten został powtórzony w Kolegiacie Wszystkich Świętych w Dobrym Mieście na Warmi. 1 marca 2018 roku Bartosz Patryk Rzyman nagrał kolejną płytę na 54-głosowych organach kościoła dominikanów we Wrocławiu, tym razem dla wytwórnii “Paweł Ożga Studio” zatytułowaną Przez wszystko do mnie przemawiałeś – Panie!, która dedykowana jest pamięci Anny Sierakiewicz-Lewandowskiej, stanowi swoiste podsumowanie dotychczasowych poszukiwań i prób twórczych artysty. Premiera planowana jest na dzień 22 kwietnia.
Program koncertu
27 V 2018
Bartosz Patryk Rzyman – organy
1. Louis Vierne (1870-1937) – Preambule @ Arabesque, op.31.
2. Niels Vilhelm Gade (1817-1890) – Allegretto aus Drei Ton-Stuecke, op.22.
3. Moritz Brosig (1815-1887) – Praeludium f-moll, op.46 nr 2.
– Praeludium Es-dur, op.11 nr 3.
4. Gustav Adolf Merkel (1827-1885) – “Ach Gott, wie manches Herzeleid”, op.48.
5. Joseph Rheinberger (1839-1901) – “Herzlich thut mich verlangen”
6. Max Reger (1873-1916) – “Ein` feste Burg ist unser Gott”, op.135a
– “Warum sollt ich mich denn graemen?”, op.135a.
7. Maciej Bolewski (1981) – Dyptyk (2003/2004, w stylu Maxa Regera)
8. Marian Sawa (1937-2005) – Krasnochmielak (1992)